loading...
سايت تفريحي ميلاد
خوش امديد

"ما برگشتيممممممم"


خيلي زود منتظر ما باشيد

با كلي مطلب جذاب و سوپرايز ;)

افراد انلاين
"در اينجا مي توانيد محل افراد انلاين سايت را مشاهده فرماييد"


در سايت تفريحي ميلاد تفاوت را احساس كنيد
آخرین ارسال های انجمن
ميلاد بازدید : 182 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

تکناز : این‌بار محسن یگانه جوابگوی سوالات زندگی ایده‌آل شد. پسری 26 ساله كه آرام آرام خودش را به مخاطبانش معرفی كرد. چند سال پیش گاهی در ماشین‌ها یا خانه‌ها صدای او را می‌شنیدیم و كنجكاوی می‌كردیم تا اسمش را بدانیم. آن زمان كم اتفاق می‌افتاد كه كسی او را بشناسد اما كم‌كم صدای او آن‌قدر آشنا شد كه همه با شنیدن فقط ثانیه‌ای از صدایش می‌گویند؛ «محسن یگانه» محسن یگانه مصاحبه طولانی با ما داشت و در مورد تعداد زیادی از دیگر خوانندگان حاضر در این نظرسنجی رك و راست صحبت كرد. به‌عنوان اولین خواننده سراغ محسن چاووشی، همشهری و دوستش رفتیم و او از چاووشی گفت.

مصاحبه جدید با محسن یگانه !+ عکس www.taknaz.ir

براي مشاهده بقيه به ادامه مطلب برويد...

ميلاد بازدید : 131 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

تکناز : ابوالفضل پور عرب مرد شماره ی یک سینمای ایران که با فیلم عروس شناخته شد این روزها درگیر بیماری سرطان است و عکسهای جدید او در سن ۵۱ سالگی آن قلب هوادارانش را به درد می آورد برای این بازیگر نمونه از خداوند آرزوی سلامتی میکنیم….

عکسهای جدید ابوالفضل پور عرب www.taknaz.ir

عکسهای جدید ابوالفضل پور عرب www.taknaz.ir

عکسهای جدید ابوالفضل پور عرب www.taknaz.ir

ابوالفضل پور عرب

عکسهای جدید ابوالفضل پور عرب www.taknaz.ir

عکس ابوالفضل پور عرب

عکسهای جدید ابوالفضل پور عرب www.taknaz.ir

عکس جدید ابوالفضل پور عرب

عکسهای جدید ابوالفضل پور عرب www.taknaz.ir

عکسهای جدید ابوالفضل پور عرب www.taknaz.ir

عکسهای جدید ابوالفضل پور عرب www.taknaz.ir

ميلاد بازدید : 174 پنجشنبه 13 مهر 1391 نظرات (0)

 

به گزارش جی اس ام اولین عکس‌ها از آی‌پد مینی از کارخانه چینی Foxconn به بیرون درز کرده است.

 

تا به این لحظه تمام عکس‌ها ماکت‌هایی سفید رنگ از این تبلت بودند اما در اینجا یک عکس از نسخه‌ی مشکی رنگ این تبلت را می‌بینیم.

 

شایعات بسیار محکم هستند که این تبلت صفحه نمایش 7.85 اینچی دارد اما از تکنولوژی که در صفحه نمایش آیفون 5 به کار رفت (یعنی به کار بردن سلول‌ها در خود صفحه نمایش) استفاده نشده است.

 

همچنین در عکس می‌بینیم که این تبلت از سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کند و در قسمت پایینی دستگاه نیز درگاه اتصالی جدید اپل که در آیفون 5 نیز دیدیم به چشم می‌خورد.

 

 

 

 

منبع : phonearena

 

ميلاد بازدید : 165 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)
حدس بزنید این تصویر چیست؟

حدس بزنید این تصویر چیست؟ (عکس) www.taknaz.ir


حالا درستی یا نادرستی حدس تان را در زیر همین صفحه ، بررسی کنید
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

چشمان گربه در تاریکی و به هنگام مواجهه با نوری مانند فلاش دوربین ، چنین تصویری را می سازند


حدس بزنید این تصویر چیست؟ (عکس) www.taknaz.ir

حدس بزنید این تصویر چیست؟ (عکس) www.taknaz.ir
 
منبع : عصرایران
ميلاد بازدید : 127 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

به نظر می‌آید که سامسونگ در 11 اکتبر (20 مهر) قصد دارد نسخه‌ی کوچک پرچمدار خود یعنی گلکسی اس 3 را معرفی کند.کمپانی یک دعوتنامه برای برگزاری یک مراسم خبری را در آلمان ارسال کرده است.

 

به گزارش جی اس ام این دعوتنامه در قسمت وسط خود یک S بزرگ دارد که نشان می‌دهد این دعوت‌نامه مربوط به سری گلکسی سامسونگ است و یک جمله که نوشته است " یک چیز کوچک که در اصل بزرگ خواهد بود" که نشان دهنده این است که با معرفی گلکسی مینی روبرو هستیم.

 

 

به نظر می‌آید گلکسی مینی دارای یک صفحه نمایش 4 اینچی سوپرآمولد، پردازشگر دوهسته‌ای و دوربین 5 مگاپیکسلی باشد.

 

منبع: mobiflip

ميلاد بازدید : 150 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

حباب ها مجذوب کننده اند. چهچيزي به آن ها چنين شکلي مي دهد؟ چه چيز باعث از بين رفتن يا دوام آن ها مي شود؟ چهچيزي موجب بوجود آمدن آن رنگ ها و الگوها در پوسته ي حباب مي شود و چرا اين رنگ هاو الگوها تغيير مي کنند؟

وسايل مورد نياز

1)پيمانه و قاشق اندازه گيري2) مايع ظرفشويي

(3گليسيرين (از داروخانه تهيه کنيد(

4) آب 5) چوب لباسي 6) يک تشت کم عمق

شرح آزمايش

دو يا سه پيمانه (160 ميلي ليتر) مايع ظرفشويي و يک قاشقغذاخوري (15 ميلي ليتر) گليسيرين را در يک گالون (حدود 3.8 ليتر) آب مخلوط کنيد.براي توليد حباب هاي با دوام تر مي توانيد اين محلول را به مدت يک روز (يک هفتهبهتر است) به حال خود بگذاريد.
چوب لباسي را طوري بصورت يک حلقه خم کنيد که يکدسته براي نگهداشتن داشته باشد. تا آنجا که مي توانيد سعي کنيد حلقه مدور باشد تاحباب ها بي نقص باشند
.
تشت را از محلول پر کرده و حلقه را در آن بزنيد. سپسحلقه را در تشت بصورت عمودي خم کنيد و آن را از تشت بيرون بياوريد. غشائي از حباببايد در حلقه بوجود آمده باشد. حلقه را در هوا به حرکت درآوريد تا يک حباب عظيمبوجود آيد. وقتي حباب ها از حلقه جدا مي شوند ، چه شکلي به خود مي گيرند؟ جريان هايهمرفتي هوا و باد چه نقشي در حرکت حباب ها ايفا مي کنند؟ به رنگ ها و الگوهاي رويحباب ها نگاه کنيد
.
حلقه را در محلول زده و در نور لامپ به آن نگاه کنيد. چهنقش هايي را مشاهده مي کنيد؟ آيا اين الگوها تغيير مي کنند؟

چه اتفاقي در حال وقوع است؟

جاذبه ي متقابل مولکول هاي آب ( که کشش سطحيناميده مي شود ) مانع از آن مي شود که با کشيدن آب بتوان غشاء نازکي پديد آورد.مايع ظرفشويي کشش سطحي را کاسته و موجب مي شود يک غشاء نازک بوجود آيد.
کششسطحي موجب مي شود که لا يه ي نازک ايجاد شده، همانند يک بالون کشيده شده، به درونکشيده شود. غشاء صابوني براي حجمي که در بر مي گيرد، کم ترين مساحت ممکن را اختيارمي کند. وقتي حباب در هوا شناور است و با اشياء ديگر هيچ تماسي ندارد، شکل يک کرهرا مي سازد. زيرا در ميان شکل هاي فضايي که حجم برابري را در بر مي گيرند، کره کمترين مساحت را دارد. (باد يا ارتعاش شکل کره را به هم مي زند
)
الگوهاي با رنگهاي گوناگون در يک حباب صابون ، به دليل تداخل نور به وجود مي آيند. امواج نوري کهاز سطح دروني و بيروني غشاء حباب منعکس مي شوند، بسته به ضخامت غشاء حباب و طول موجنور(به عبارت ديگر، رنگ نور) بطور سازنده يا ويرانگر تداخل مي کنند. به عنوان مثالاگر غشاء حباب به اندازه ي کافي ضخيم باشد که امواج نور قرمز بطور ويرانگر بايکديگر تداخل کنند، رنگ قرمز از بين مي رود و فقط رنگ آبي و سبز به چشم شما مي رسد.

ميلاد بازدید : 143 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

کمپانی سامسونگ گفته که به دنبال این است تا پای آیفون 5 را نیز به جنگی که در مورد حق ثبت اختراعات بین اپل و سامسونگ در جریان است باز کند.

 

به گزارش جی اس ام سامسونگ در روز دوشنبه در دادگاهی در کالیفرنیا مدارکی را ثبت کرده است که ادعا می‌کند گوشی جدید اپل یعنی آیفون 5، حداقل 8 حق ثبت اختراع سامسونگ را نقض کرده است.

 

این دو شرکت یعنی اپل و سامسونگ به شدت بر روی مبارزه برای برتری در بازارهای جهانی متمرکز شده‌اند که این منجر به پیگیری‌های قانونی دو شرکت در دادگاه‌های سراسر جهان شده است.

 

 

همچنین شرکت سامسونگ در بیانه‌ای در روز سه شنبه گفته که ما همیشه ترجیح داده‌ایم تا با محصولات نوآورانه خود به جای دادگاه، در بازار با رقیبان خود به رقابت بپردازیم، با این حال اپل همچنان مشغول اقدامات تهاجمی قانونی است که این امر باعث محدود شدن رقابت در بازار می‌شود.

 

به علاوه در این بیانه آمده است که سامسونگ چاره‌ای جز این نداشته که برای حفاظت از نوآوری‌ها و حقوق مالیکت معنوی خود اقدامات لازم را انجام دهد.

 

به نظر می‌رسد که جنگ این دو شرکت بزرگ گوشی‌ساز پایان ندارد،مشخص نیست که این‌بار کدامیک بر دیگری فائق خواهد آمد،شما چه فکر می‌کنید؟

 

منبع: Associated Press

ميلاد بازدید : 126 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)
هيچکس هرگز در مورد آواز زمين چيزي نگفته است اما يک فضاپيماي ناسا به تازگي ترانه زيباي سياره مان را ضبط کرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، "کرگ کلتزينگ" از دانشگاه ايووا اين ترانه را "کر" مي خواند.

به گفته وي اين يکي از شفاف ترين نمونه هايي است که تا کنون شنيده ايم. کر يک پديده الکترومغناطيسي است که توسط امواج پلاسما در کمربند تشعشعي زمين ايجاد مي شود.
 
طي سالها، اوپراتورهاي ايستگاه هاي راديويي بر روي زمين به آنها از فاصه دور گوش کرده اند. اکنون کاوشگرهاي دوقلوي کمربند تشعشعي توفاني در حال سفر در اين منطقه از فضا هستند که "کر" از آنجا نشات مي گيرد و به خارج از اين فضا فرستاده مي شود.
 
کلتزينگ که تيمش در دانشگاه آيووا گيرنده "EMFISIS" (تجهيزات ميدان الکتريکي و مغناطيسي و علم تلفيق) براي استفاده از اين سيگنال ها ساخته است، مي گويد: اين دقيقا همان چيزي است که اين کمربند تشعشعي ممکن است صدايي براي انسان داشته باشد البته اگر بشر آنتن هاي راديويي بر روي گوشهايش مي داشت.
 
وي مراقب است مطمئن شود اينها امواج صوتي نيستند که از طريق هواي سياره مان سفر مي کنند و به گوش ما مي رسند.
 
کر از امواج راديويي ساخته شده است که در فرکانس هاي صوتي بين صفر تا 10 کيلوهرتز نوسان مي کند.
 
آنتن هاي حلقوي جستجوي مغناطيس کاوشگرهاي کمربند تشعشعي توفاني براي تشخيص اين نوع امواج طراحي شده اند.
 
گفته مي شود اينها يکي از مهمترين امواج براي انرژي دادن به الکترون هايي هستند کمربند تشعشعي خارجي را مي سازند.
 
هر يک از دو کاوشگر توفان مملو از حسگرهايي براي محاسبه ذرات پرانرژي، اندازه گيري امواج پلاسما و تشخيص پرتو الکترومغناطيسي است.
 
به خصوص، کر مي بايست مسئول به اصطلاح "الکترون هاي کشنده" باشد؛ ذرات بسيار پرانرژي که مي توانند براي ماهواره ها و فضانوردان خطر آفرين باشند.
 
دانشمندان فکر مي کنند بسياري از الکترون هاي کمربند تشعشعي بي خطر هستند و براي اينکه به انسان و يا سيستم هاي الکترونيکي ما زميني ها آسيب بزند انرژي بسيار اندکي دارند. اما گاهي اوقات اين الکترون ها به موج کر مي رسند مانند يک موج سوار و انرژي لازم را براي خطرناک شدن به دست مي آورند.
 
ديو سيبک دانشمند ارشد اين پروژه مي گويد: کاوشگرهاي کمربند تشعشعي توفان در ماموريتي براي اطمينان از اين امر است. توليد الکترون هاي کشنده يک موضوع بحث انگيز و امواج کر تنها احتمال براي آن است.
 
اين کاوشگرهاي دو قلو در اوت 2012 پرتاب شدند و در حال گردش در کمربند تشعشعي داخلي هستند و از ميدانهاي الکترومغناطيسي نمونه برداري مي کنند و به امواج پلاسماي در بسياري از فرکانس ها گوش فرا مي دهند.
ميلاد بازدید : 146 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)
با اين حال چندين استاد هستند که توانسته‌اند با فعاليت‌هاي خود از قبيل نوشتن کتاب، اختراعات و معاملات اقتصادي به ثروت کلاني دست پيدا کنند. در اين ميان نام استيون هاوکينگ فيزيکدان نظري و کيهان‌شناسي معروف بريتانيايي از همه آشناتر است. 
در ليست ثروتمندترين استادان در سراسر جهان نام چندين استاد ميلياردر ديده مي‌شود، با اين حال اين ليست نمي‌تواند به دلايل اقتصادي و سياسي دقيق باشد اما افرادي که در اين ليست 10 نفره قرار گرفتند در زمره ثروتمندترين افراد آکادميک در جهان محسوب مي‌شوند. 
 
1)آدي شامير 
بعد از اخذ مدرک دکتري خود در سال 1977 به پاريس رفت و توانست سواي بر تدريس در تيم تحقيقاتي در اتحاديه دانشگاه‌هاي فرانسه عضو شود. اگرچه در دنياي فناوري اطلاعات خدمات گسترده‌اي از او ديده مي‌شود، با اين حال وي در زمينه رمزنويسي توانست الگوهاي منحصر به فردي خلق کند. الگوريتم RSA يکي از خدمات مهم شامير است. چندين امضاي ديجيتالي ديگر و نيز سيستم راي‌دهي آن‌لاين او را در زمره استادان ميلياردر قرار داد و سود کلاني براي او به همراه داشت. 
 
2)هنري ساموئلي 
بعد از پايان دکتري در رشته مهندسي برق در دانشگاه کاليفرنيا به تدريس در همين دانشگاه مشغول شد. در سال 1991 با همکاري شاگرد سابق خود شرکت برودمن را تاسيس کرد. در سال 1998 از هيات علمي دانشگاه کاليفرنيا کناره‌گيري کرد تا تمام تمرکزش بر اقتصاد باشد و بيش از دو ميليارد دلار سرمايه دارد. 
 
3) ديويد چريتون 
استاد کامپيوتر در دانشگاه استنفورد که چندين جايزه کشوري نيز دارد، فکرش را هم نمي‌کرد روزي در زمره ثروتمندان اين رشته قرار گيرد. سرمايه‌گذاري در شرکت‌هاي مختلف از جمله گوگل باعث شد وي به ثروت کلاني برسد البته او که اکنون فرد مهم و ثروتمند است گذشته خود را فراموش نکرده است و يک خير دانشگاهي است و چندين بار به دانشگاه کلمبيا و ساير دانشگاه‌ها کمک مالي کرده است. 
 
4) استيون هاوکينگ 
يک نام درخشان در کيهان‌شناسي و فيزيک تئوري که نيازي به معرفي ندارد،. استادي که علي‌رغم معلوليت 30 سال استاد رياضي در دانشگاه کمبريج بود و سال 2009 بازنشسته شد. بيشتر ثروت او به خاطر نوشتن کتاب‌هايش مي‌باشد. 
 
5) جيمز استورات 
رياضي‌دان دانشگاه مک مستر که کتاب‌هايش در کشورها و دانشگاه‌هاي مختلف تدريس مي‌شود و باعث شد او يک مولتي‌ ميلياردر شود و باعث شد او يک کاخ فرا مدرن در سال 2000 بسازد. 
به نقل از پايگاه خبري آنکي نيوز، در رده‌هاي ششم تا دهم نيز نام‌هايي چون رضا ساتچو، زو رسنواکس، روبرت لانگر، ديويد سيلورس و کايريل تيلور ديده مي‌شود. 
ميلاد بازدید : 140 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

مهندسان نوعي روبات ساخته اند که به دانش آموزان بيمار کمک مي کند در منزل و از طريق اين روبات، در مسايل کلاسي شرکت کرده و با همکلاسي هايشان چت کنند.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين روبات که VGo نام دارد،‌ با سرمايه چهار هزار و 839 دلار ساخته شده است.
چهره دانش آموزان از طريق دوربين وب کم اين روبات که به رايانه خانگي متصل است به کودک در خانه نشان داده مي شود.
 
"دون کارو- سپردوتي" کودک هفت ساله اي است که آلرژي دارد و قادر نيست در جمع دوستانش باشد.
 

 

او بيشتر وقت خود را در انزوا و تنهايي سپري مي کند و فقط مي تواند سيب، سيب زميني و ذرت بخورد. دون در خانه اش واقع در شهر بوفالو آمريکا پشت ميز تحريرش مي نشيند تا روبات VGo را کنترل کند. اين روبات به او کمک مي کند معلم، تخته سياه و بقيه کلاس درس را ببيند.
 

 

اين روبات چرخ دارد و از اين رو مي تواند در راهروهاي مدرسه بگردد و به "دون" کمک مي کند تا زمين بازي مدرسه را نيز ببيند.
 

 

روبات VGo در اصل همان دون مجازي است. او همان تکاليف مدرسه اي را انجام مي دهد که ساير دانش آموزان انجام مي دهند. تنها تفاوت اين است که دون در کلاس درس حضور فيزيکي ندارد.

ميلاد بازدید : 182 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

ساکنان کشورهاي جهان سوم بزودي مي‌توانند با عينک‌هاي جديد، شاهد نگاه جديدي به جهان باشند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عينک‌هاي «Eyejusters» به فرد اجازه مي‌دهد تا با چرخاندن يک شاخص در کنار دسته عينک تصاوير را با تمرکز دلخواه مشاهده کند.

کاربر مي‌تواند شاخص قابل جابجايي را چرخانده تا زماني که صحنه مورد نظر در نقطه تمرکز مناسب قرار گيرد که آن را به يک دستگاه آزمايش بينايي در يک عينک تبديل کرده است.

فناوري «عدسي لغزشي» مورد استفاده در اين عينک در حقيقت حالت اصلاح‌شده ايده‌اي است که در دهه 1920 بوجود آمده بود. با لغزاندن يکي از عدسي‌ها بر روي عدسي ديگر، نسخه عدسي براي ارائه بينايي بهتر تغيير مي‌کند.

اين عينک‌ها بويژه براي کشورهايي مناسب بوده که از چشم‌پزشک کافي براي تشخيص نمره چشم افراد برخوردار نيستند.

بر اساس آمار سازمان جهاني بهداشت، حدود 670 ميليون انسان از عينک مناسب نمره چشم خود برخوردار نيستند. اين عينک‌ها اکنون در سودان، اوگاندا، کامرون، موروکو و هند در دسترس قرار گرفته‌اند.

قيمت اين عينک‌ها در آمريکا 40 دلار تعيين شده و همچنين مي‌توان از آنها به عنوان عينک مطالعه نيز استفاده کرد.

ميلاد بازدید : 139 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

شرکت خودرو سازي تويوتا از اتومبيل جديد و تمام الکترونيک خود با عنوان "حشره هوشمند" رونمايي کرده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، ظاهر عجيب اين اتومبيل براي افرادي که مي خواهند يک اتومبيل متفاوت داشته باشند مناسب و سازندگان، نام آن را با هوشمندي تمام انتخاب کرده اند، چرا که ظاهر اين اتومبيل به واقع شبيه يک حشره است.

اتومبيل جديد تويوتا کاملا الکتريک و نه هيبريد است و مي توان آن را با خروجي خانگي AC100V شارژ کرد به اين معنا که اين اتومبيل به هيچ نوع سوختي نياز ندارد.

جزئيات بسيار اندکي درباره اين اتومبيل ارائه شده اما اين مسئله قابل تصور است که يک اتومبيل کوچک نياز به شارژ کامل ندارد. درکنار اين توصيفات بايد خاطر نشان کرد که همانطور که از اين تصاوير برمي آيد اين اتومبيل تنها براي يک سرنشين طراحي شده بنابراين ما فرض مي کنيم که اين اتومبيل با شارژ کامل مي تواند فاصله نسبتا دوري را طي کند.

دربهاي اين اتومبيل به جاي بيرون رو به بالا باز مي شوند و اين امر به ظاهر متمايز و حشره مانند اين اتومبيل مي افزايد.

حشره هوشمند تويوتا دربرگيرنده يک حسگر حرکتي است که مي تواند حضور شما را در نزديکي خود تشخيص دهد، همانطور که شما نزديک مي شويد درها برايان باز مي شود.

فرستند مجازي تويوتا در اين اتومبيل گزارشهاي ترافيک را از طريق تلفن هوشمند به شما ارسال مي کند و اگر يک کاربر خانگي تويوتا باشيد مي توانيد با استفاده از تلفن هوشمند خود در خانه را از داخل اتومبيل قفل و باز کنيد.

همانطور که اشاره شد جزئيات ارائه شده درباره اين اتومبيل اندک است، بنابراين از زمان ورود آن به بازار و قيمت آن اطلاع چنداني در دست نيست، اما مسئله اين است که ظاهر عجيب اين اتومبيل مي تواند علاقمندان بسياري را به خود جلب کند.

ميلاد بازدید : 195 چهارشنبه 12 مهر 1391 نظرات (0)

 معناي نام کشورهاي جهان

در اينجا معني نام کشورهاي جهان در جلوي نام آنها آمده و زباني که ريشه اين نام در اصل از آن گرفته شده در ميان پرانتز آورده شده است

 

آرژانتين: سرزمين نقره (اسپانيايي)
آفريقاي جنوبي: سرزمين بدون سرما/ آفتابي جنوبي (لاتين، يوناني)
آلباني: سرزمين کوه نشينان
آلمان: سرزمين همه مردان يا قوم ژرمن (فرانسوي، ژرمني)
آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروايان محلي بود
اتريش: شاهنشاهي شرق (ژرمني)
اتيوپي: سرزمين چهره سوختگان (يوناني)
ازبکستان: سرزمين خودسالارها (سغدي، ترکي، فارسي دري)
اسپانيا: سرزمين خرگوش کوهي (فنيقي)
استراليا: سرزمين جنوبي (لاتين)
استوني: راه شرقي (ژرمني)
اسرائيل: جنگيده با خدا (عبري)
اسکاتلند: سرزمين اسکات ها (لاتين)
افغانستان: سرزمين قوم افغان (فارسي)
اکوادور: خط استوا (اسپانيايي)
الجزاير: جزيره ها (عربي)
السالوادور: رهايي بخش مقدس (اسپانيايي)
امارات متحده عربي: شاهزاده نشين هاي يکپارچه عربي (عربي)
اندونزي: مجمع الجزاير هند (فرانسوي)
انگليس: سرزمين پير استعمار (ژرمني)
اوروگوئه: شرقي
اوکراين: منطقه مرزي (اسلاوي)
ايالات متحده امريکا: از نام آمريگو وسپوچي دريانورد ايتاليايي
ايتاليا: شايد به معني ايزد (يوناني)
ايران: سرزمين آريايي ها٬ برگرفته از واژه «آريا» به معني نجيب و شريف
ايرلند: سرزمين قوم اير (انگليسي)
ايسلند: سرزمين يخ (ايسلندي)
باهاما: درياي کم عمق يا ريشدارها (اسپانيايي)
بحرين: دو دريا (عربي)
برزيل: چوب قرمز
بريتانيا: سرزمين نقاشي شدگان (لاتين)
بلژيک: سرزمين قوم بلژ از اقوام سلتي، واژه بلژ احتمالاً معني کيسه مي داده
بليز: يا از نام دزدي دريايي به نام والاس يا از واژه اي بومي به معناي آب گل آلود
بنگلادش: ملت بنگال (بنگلادشي)
بوتان: تبتي تبار
بوتسوانا: سرزمين قوم تسوانا
بورکينافاسو: سرزمين مردم درستکار
بوليوي: از نام سيمون بوليوار مبارز رهايي بخش آمريکاي لاتين
پاراگوئه: اين سوي رودخانه
پاکستان: سرزمين پاکان (فارسي دري)
پاناما: جاي پر از ماهي (زبان کوئِوا)
پرتغال: بندر قوم گال از اقوام سلتي (لاتين)
پورتوريکو: بندر ثروتمند (اسپانيايي)
تاجيکستان: سرزمين تاجيک ها (فارسي دري)
تانزانيا: اين نام از هماميزي تانگانيگا سرزمين درياچه تانگا + زنگبار گرفته شده
تايلند: سرزمين قوم تاي
ترکمنستان: سرزمين ترک + ايمان= ترکيمان= ترکمان= ترکمن سرزمين ترک هايي که مسلمان شده اند (مربوط به سده هاي آغازين اسلام)
ترکيه: سرزمين قوي ها (ترکي با پسوند عربي)
جامائيکا: سرزمين بهاران
جيبوتي: شايد به پادري بافته از الياف نخل مي گفتند (زبان آفار)
چاد: درياچه (زبان بورنو)
چين: سرزمين مرکزي (چيني)
دانمارک: مرز قوم "دان"
دومينيکن: کشور دومينيک مقدس (اسپانيايي)
روسيه: کشور روشن ها، سپيدان
روسيه سفيد/ بلاروس: درخشنده روس/ سفيد روسي
روماني: سرزمين رومي ها
زلاند نو: زلاند جديد (زلاند نام يکي از استان هاي هلند به معناي درياست)
ژاپن: سرزمين خورشيد تابان (ژاپني)
سريلانکا: جزيره باشکوه (سنسکريت)
جزاير سليمان: از نام حضرت سليمان
سوئد: سرزمين قوم "سوي"
سوئيس: سرزمين مرداب
سودان: سياهان (عربي)
سوريه: سرزمين آشور (سامي)
سيرالئون: کوه شير
شيلي: پايان خشکي/ برف
عراق: شايد از ايراک به معناي ايران کوچک (فارسي)
عربستان سعودي: سرزمين بيابانگردان در تملک خاندان خوشبختواژه عرب به معني گذرنده و بيابانگرد استسعود يعني خوشبخت.
فرانسه: سرزمين قوم فرانک از اقوام سلتي
فلسطين: يکي از اسامي قديم رود اردن
فنلاند: سرزمين قوم "فن"
فيليپين: از نام پادشاهي اسپانيايي به نام فيليپ
قرقيزستان: سرزمين چهل قبيله قرقيزي
قزاقستان: سرزمين کوچگران قزاقي
قطر: شايد به معناي باراني (عربي)
کاستاريکا: ساحل غني (اسپانيايي)
کانادا: دهکده زبان سرخپوستي "ايروکوئي"
کلمبيا: سرزمين کلمب (کريستف کلمب) (اسپانيايي)
کنيا: کوه سپيدي (زبان کيکويو)
کويت: دژ کوچک هندي (عربي)
گرجستان: سرزمين کشاورزان (يوناني)
لبنان: سفيد (عبري)
لهستان: سرزمين قوم "له"
ليبريا: سرزمين آزادي
مجارستان: سرزمين قوم مجار (مجاري)
مراکش: مغرب
مصر: شهر، آبادي
مقدونيه: سرزمين کوه نشين ها، بلندنشين ها (يوناني)
مکزيک: اسپانياي جديد (اسپانيايي)
موريتاني: سرزمين قوم مور (لاتين)
ميکرونزي: مجمع الجزاير کوچک فراسوي
نروژ: راه شمال
نيجر: سياه (لاتين)
نيجريه: سرزمين سياه (لاتين)
نيکاراگوئه: درياي نيکارائو (نام مردم آن منطقه) آگوئه (اسپانيايي)
واتيکان: گرفته شده از نام تپه اي به نام واتيکان (اتروسکي)
ونزوئلا: ونيز کوچک
ويتنام: اقوام "ويت" جنوبي (ويتنامي)
ويلز: بيگانگان (ژرمني)
هلند: سرزمين چوب آلماني
هند: پر آب (فارسي باستان)
هندوراس: ژرفناها (اسپانيايي)
يمن: خوشبخت
يونان: سرزمين قوم "يون

ميلاد بازدید : 141 سه شنبه 11 مهر 1391 نظرات (0)

عکس زیر مربوط به یک فروشگاه اورکت در کپنهاگ دانمارک است که مالک آن در سال 1936 تصمیم گرفت با اقدامی بسیار عجیب، بزرگترین تبلیغی که ممکن بود را برای فروشگاه خود انجام دهد.

تبلیغ فوق العاده یک فروشگاه در 100 سال پیش! (+عکس) www.taknaz.ir

به گزارش تکناز مالک خلاق این فروشگاه تمام نمای ساختمانی که فروشگاه در آن قرار داشت را با چند هزار اورکت پوشاند تا با این نما هیچ نیازی به تبلیغ اضافی نباشد و مشتریان با دیدن ساختمان به سمت این فروشگاه جلب شوند، البته پلیس به علت ازدحامی که برای دیدن این فروشگاه عجیب شده بود به صاحب آن دستور داد تا لباس‌ها را از روی نمای ساختمان جمع کند اما جالب اینجاست که مالک فروشگاه توانست تمامی این لباسها را قبل از جمع آوری بفروشد.

 

ميلاد بازدید : 141 سه شنبه 11 مهر 1391 نظرات (0)

 

درست به زمانی از سال نزدیک می‌شویم که انتظار داریم گوشی بعدی گوگل یعنی نسل بعدی نکسوس را ببینیم.در سال گذشته درست در همین ماه گوشی گلکسی نکسوس به دنیا معرفی شد.

 

به گزارش جی اس ام اکنون یک گزارش از سایت androidandme انتشار پیدا کرده است که ادعا می‌کنددر 30 روز آینده گوشی جدید گوگل معرفی خواهد شد.

 

 

ویژگی‌های این گوشی جدید چیست؟

گزارش ادعا می‌کند که گوگل به سوی سازنده اصلی گوشی‌های خود یعنی شرکت HTC بازگشته است و همچنین می‌گوید که این گوشی جدید دارای صفحه نمایش 5 اینچی خواهد بود که جزو گروه فبلت‌ها قرار خواهد گرفت.دیگر ویژگی‌ها شامل پردازشگر 4 هسته‌ای کوآلکوم، 2 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود که این حافظه با مجهز بودن دستگاه به درگاه کارت حافظه خروجی قابل افزایش است.

 

البته شایعاتی نیز مبنی بر اینکه احتمال دارد گوشی بعدی گوگل را ال جی بسازد نیز وجود دارند.

 

نسخه‌ی آندروید این گوشی چه خواهد بود؟

می‌دانیم که گوگل گوشی‌های نکسوس خود را به آخرین نسخه‌ی آندروید مجهز می کند، این گزارش ادعا می‌کند که این گوشی مجهز به نسخه‌ی جدید آندروید آب نبات ژله‌ای یعنی نسخه‌ی 4.2 خواهد بود.

 

باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این گزارش درست است و این موارد که گفتیم به حقیقت خواهد پیوست یا خیر؟شما چه فکر می‌کنید؟

 

منبع : androidandme


ميلاد بازدید : 107 سه شنبه 11 مهر 1391 نظرات (0)

 

شاید شما وقتی گوشی آیفون را می‌خرید بر خلاف دیگر گوشی‌های بازار پول زیادی را بابت این گوشی بپردازید اما این تنها یک جنبه از آیفون است.

 

به گزارش جی اس ام گروهی در Opower  آزمایشاتی انجام داده‌اند و پی برده‌اند که آیفون 5 برای شارژ شدن تنها مبلغی در حدود 41 سنت برای یکسال نیاز دارد.این آزمایش با این پیشفرض انجام شده‌است که کاربر آیفون 5 گوشی خود را هر روز شارژ می‌کند.

 

این گروه همچنین گوشی گلکسی اس 3 سامسونگ را آزمایش کرده اند و توانستند به این موضوع پی ببرند که گلکسی اس 3 برای 1 سال مبلغ 53 سنت پول شما را هزینه می‌کند تا شارژ شود.

 

 

اما علت تفاوت این مقدار چیست؟

می‌دانیم که گلکسی اس 3 باطری بزرگتری  از آیفون 5 دارد بنابراین واضح است که  برای شارژ شدن باطری بزرگتر مقدار الکتریسیته بیشتری نیاز است.

 

همانطور که می‌بینید این میزان مبلغ برای هر دو گوشی بسیار ناچیز است اما Opower  خاطر نشان کرده است که باید به این موضوع توجه شود که این میزان تنها برای یک گوشی است و اگر تمام کاربران گوشی‌های هوشمند را در نظر بگیرید متوجه می‌شوید که جمع این مبلغ چه میزان بزرگی خواهد شد!

 

منبع: slashgear

ميلاد بازدید : 128 سه شنبه 11 مهر 1391 نظرات (0)

 

برای اولین بار در ایران سرویس انتقال اعتبار از سیم کارت دائمی به اعتباری توسط همراه اول راه اندازی شد.

 

 به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، به منظور سهولت در تامین اعتبار سیم کارت های اعتباری همراه اول به ویژه در ایام حج، اپراتور اول سرویس انتقال اعتبار از سیم کارت دائمی با سیم کارت اعتباری همراه اول را مهیا کرد.

 

 بر اساس این گزارش مشترکین اعتباری همراه اول می توانند علاوه بر روش های مرسوم تهیه شارژ، از طریق سیم کارت دائمی نیز خط خود را شارژ کنند، به صورتی که مبلغ منتقل شده در قبض خط دائمی اضافه می گردد.

 

مشترکین باید جهت استفاده از این سرویس رمز انتقال، مبلغ اعتبار و شماره مقصد را به شماره پیامکی 8911 ارسال کنند. هزینه هر انتقال اعتبار 40 تومان بوده و مقدار هر تراکنش باید مضربی از 10 هزار و بین 10 هزار تا 100 هزار ریال باشد.

 

 این گزارش می افزاید: در صورت رسیدن بدهی به 60 درصد ودیعه سیم کارت دائمی، امکان استفاده از این سرویس تا زمان وصول بدهی وجود ندارد.

 

مشترکین دائمی با شرایط غیرعادی( مانند تقسیط قبض، سیم کارت تست اداری) و مشترکین دائمی با پیش شماره (0910) امکان استفاده از این سرویس را ندارند.

 

ميلاد بازدید : 117 دوشنبه 10 مهر 1391 نظرات (0)

 

دانستنی هایی بسیار جالب در مورد حیوانات که نمی دانستید !!  www.taknaz.ir
 
  
آیا می دانستید که :

اختاپوس سه قلب دارد.

قلب میگو در مغز آن است.

مورچه ها هرگز نمی خوابند.

حلزون ها می توانند تا سه سال بخوابند و در این مدت هیچ غذایی نخورند.

موریانه ها وقتی به موسیقی هوی متال گوش می دهند چوب را با سرعت دو برابر می خورند.

مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر است.

صدای نهنگ آبی بلندترین صدایی است که یک موجود زنده می تواند تولید کند.

وقتی ملکه زنبور عسل وارد کندو می شود، آواز خاصی را زمزمه می کند، به این منظور که زنبورهای کارگر را تحریک کرده تا اگر ملکه دیگری وجود دارد به خاطر وی بجنگند.

خرس های قطبی می توانند تا ۲۵ مایل در ساعت (معادل تقریبا ۴۰ کیلومتر در ساعت) دویده و تا ۶ پا (۱٫۸۲ متر) در ارتفاع بپرند و همچنین با توجه به جنس موی بدنشان، توسط دوربین های مادون قرمز قابل تشخیص نیستند.

یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف می کند.

یک خرس قادر است با سرعت یک اسب بدود.

کانگارو ها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند.

گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند.

فیل ها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمی باشند.

موش های صحرائی سالانه ۱/۳ منابع و ذخائر غذائی جهان را نابود می سازند.

آیا می دانستید این مطلب را سایت تکناز گردآوری کرده و از شما دعوت میکنه به سایت تکناز سر بزنید.

عمر سنجاقک ها تنها ۲۴ ساعت است.

پلنگ ها قادرند تا ارتفاع ۵ متر به بالا بپرند.

اغلب مار ها دارای ۶ ردیف دندان می باشند.

نود درصد سم مار ها از پروتئین تشکیل شده است.

تمساح ها قادرند آرواره های خود را با نیرو ی ۱۳۰۰ کیلو گرم ببندند.

تمام قو های کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس می باشد
 
از صفحات دیگر سایت هم دیدن کنید
تکتا موزیک برترین رسانه فرهنگی ایران

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما از كدام استان ايران هستيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 239
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 73
  • بازدید سال : 5,396
  • بازدید کلی : 87,526
  • کدهای اختصاصی