loading...
سايت تفريحي ميلاد
خوش امديد

"ما برگشتيممممممم"


خيلي زود منتظر ما باشيد

با كلي مطلب جذاب و سوپرايز ;)

افراد انلاين
"در اينجا مي توانيد محل افراد انلاين سايت را مشاهده فرماييد"


در سايت تفريحي ميلاد تفاوت را احساس كنيد
آخرین ارسال های انجمن
ميلاد بازدید : 143 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)

باستان شناسان با برداشتن لایه های گل از روی دیوار های غار مایا نقاشی هایی روی دیوارهای خانه باستانی مایا پیدا کرده اند، مطالعات جدید نشان می دهد که این نقاشی ها تنها یک نقاشی دیواری نیستند، و حرف های بسیار خاصی روی دیوارهایش دارد.

2012 پایان دنیا نیست !+ عکس  www.taknaz.ir


به گزارش تک ناز تا امروز جغرافیدانان برروی غار های شهر های بزرگ مایاها کار کرده اند، آثار آنها عبارت است از پیش بینی چرخه قمری و کار روی تقویم های دیگر، از جمله ای آنها تقویم مایا است که تا هزاران سال آینده شمارش شده است این بدان معناست که چیزهایی که درباره پیش بینی مایا برای پایان جهان گفته شده واقعا با نوعی مشکل مواجه است.

 2012 پایان دنیا نیست !+ عکس  www.taknaz.ir

این نوع اتاق های محاسبه احتمالا قسمتی از هر شهر مایا می باشد اما این اولین آنها است که به خوبی حفظ و کاملا بررسی شده، این شهر خاص Xultún نام دارد، که حدود صد سال پیش کشف شده است، نمودار های تقویم روی دیوار غار تاکید بر مفهوم دوره های زمانی مایان را دارد، که برخی از آنها تا هفت هزار سال آینده محاسبه شده است، که بی‌اساس بودن افسانه های پایان جهان در ۲۰۱۲ را نشان می دهد

2012 پایان دنیا نیست !+ عکس  www.taknaz.ir

زمان رسم نقاشی ها مایا با یک خشکسالی روبه رو می شود که نشان می دهد این محاسبات تقویمی محرمانه نبوده و برای نشان دادن به مردم بود تا بدانند با این اقتصاد به چه جهنمی می روند!


ميلاد بازدید : 134 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)
کمتر کسی پیدا می‌شود که نام دیوار چین را نشنیده باشد یا عکس‌های آن را ندیده باشد اما انتهای این تنها ساخته بشر که از ماه هم قابل مشاهده است، کجاست؟

به گزارش تک ناز به نقل از فارس، این قسمت از دیوار چین که به «سر اژد‌ها» معروف است در ۳۰۰ کیلومتری شهر بیجینگ در کرانه دریای بوهای واقع شده است. سر اژد‌ها در این منطقه بیست متر در دریا پیش رفته که انگار اژد‌ها در حال آب خوردن است! 
   
   آخر دیوار چین کجاست؟ + عکس www.taknaz.ir

این قسمت از دیوار در سال ۱۹۰۰ تخریب شده و بعد‌ها توسط مردم دوباره بازسازی می‌شود.
 
 
ميلاد بازدید : 127 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)

 

باهوش‌ ترین شخص دنیا کیست؟ (+عکس)  www.taknaz.ir
 
از آنجا که ضریب هوشی انسان های معمولی بین ۸۵ تا ۱۱۵ است، فردی که ضریب هوشی ۲۵۰ داشته باشد، قطعا نابغه محسوب می شود. 
 
ویلیام جیم سایدیس، باهوش ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسد، در ۵ سالگی به ۵ زبان رایج دنیا صحبت کند و در ۱۱ سالگی استاد دانشگاه هاروارد شود. 

سایدیس در سال ۱۸۹۸ در آمریکا به دنیا آمد و در سن ۴۶ سالگی نیز از دنیا رفت. 
 
او توانایی خارق العاده ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت. اولین بار به خاطر رشد مغزی زود هنگام نامش بر سر زبان ها افتاد و بعدها به خاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خود را از انظار عمومی دور کرد و از ریاضیات هم دلزده شد ریاضیات نیز عقب کشید و با چندین نام مستعار مطلب می نوشت. از دیگر ویژگی ها او این است که می توانست در ۱۸ ماهگی نیویورک تایمز بخواند و در ۸ سالگی به ۸ زبان صحبت کند. جالب اینکه بعدها خودش زبان دیگری را به وجود آورد که نامش را VENDERGOOD گذاشت. 
 
ناگفته نماند، ضریب هوشی انسان های نابغه بین ۱۵۵ تا ۲۰۰ است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش ترین های دنیا را شکسته است. برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را ۱۸۰ تخمین می زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان گذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت نیز ۱۶۰ است.
 
منبع : برنا
ميلاد بازدید : 147 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)
دوست دارید یک شب را در ارتفاع ۴۰۰۳ متری از سطح زمین بگذرانید؟ کلبه Solvay این کار را برای شما ممکن می کند.به گزارش تک ناز  این کلبه که بر فراز کوه های matterhorn در سوییس واقع شده است، ظرفیت ۱۰ نفر را دارد و در واقع پناهگاهی است برای کوهنوردانی که هنگام کوهنوردی به مشکل بر می خورند.
جرأت‌ دارید یک شب اینجا بمونی !+ عکس www.taknaz.ir

جرأت‌ دارید یک شب اینجا بمونی !+ عکس www.taknaz.ir

جرأت‌ دارید یک شب اینجا بمونی !+ عکس www.taknaz.ir

جرأت‌ دارید یک شب اینجا بمونی !+ عکس www.taknaz.ir
ميلاد بازدید : 150 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)

 

قدرتمندترين دوربين ديجيتال جهان که از آن به عنوان دوربين انرژي تاريک ياد مي شود پيش از آغاز تحقيقات خود، نور ستاره‌هاي باقي مانده از هشت ميليارد سال قبل را ثبت کرده است و دانشمندان را يک گام به درک انرژي تاريک نزديک کرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، اشعه هاي باستاني هشت ميليارد ساله که از کهکشانهاي دوردست بي شماري عبور کرده بودند توسط يک دوربين عظيم مستقر در شيلي که از آن با عنوان دوربين انرژي تاريک ياد مي شود، ثبت شده است.

ممکن است اين نور در خود پاسخي به يکي از بزرگترين رازهاي فيزيک را داشته باشد و اين پرسش اين است که چرا گسترش جهان سرعت گرفته است.

يکي از تصاوير دوربين انرژي تاريک نشان دهنده کهکشان مارپيچي NGC 1365, در خوشه ستاره اي کوره (Fornax cluster) است که با در فاصله 60 ميليون سال نوري از زمين قرار دارد

اگرچه به نظر مي رسد که انرژي تاريک 75 درصد از جرم انرژي کيهان را تشکيل داده است اما دانشمندان هنوز به واقع درباره چيستي آن اطلاعي ندارند.

انرژي تاريک احتمالا يکي از مهمترين موضوعات پيش روي علم قرن بيست و يکم تلقي مي شود. به نظر مي رسد که اين نيروي اسرار آميز گسترش کيهان را تسريع مي کند. شناسايي اين نيرو در سال 1998 براي سه دانشمند جايزه نوبل به ارمغان آورد.

پروژه تحقيقاتي انرژي تاريک (DES) اعلام کرده است که اين دوربين که ساخت آن هشت سال با همکاري دانشمندان سه قاره جهان صورت گرفته به نخستين نور دست يافته است.

نخستين تصاوير از آسمان جنوبي توسط اين دوربين 570 مگاپيکسلي در تاريخ 12 سپتامبر ( 22 شهريور) ثبت شده است.

پرفسور افتر لاهاو از دانشگاه کالج لندن که بازوي بريتانيايي اين ائتلاف دانشمندان است، اظهار داشت: دستيابي به اولين نور از طريق دوربين انرژي تاريک ما را يک گام به درک انرژي تاريک به عنوان يکي از بزرگترين رازهاي فيزيک نزديک تر مي کند.

وي افزود: رصدهاي عميق توسط دوربين پروژه تحقيقاتي انرژي تاريک به ما مي گويد که چرا سرعت گسترش کيهان افزايش يافته و آيا يک تغيير جهت بزرگ براي درک کيهان مورد نياز است و يا خير.

اين دوربين که اندازه يک باجه تلفن است قدرتمندترين ابزار تحقيقاتي از نوع خود است که مي تواند نور بيش از 100 هزار کهکشان را در فاصله بيش از 8 ميليارد سال نوري در هر تصوير لحظه اي خود مشاهده کند.

آرايه اين دوربين از 62 دستگاه بوده که حساسيت منحصر به فردي نسبت به نور قرمز داد و براي دانشمندان سراسر جهان اين امکان را فراهم مي کند که تحقيقات خود را از مطالعه خورده سياره ها در منظومه شمسي  گرفته تا درک ماهيت و سرنوشت کيهان دنبال کنند.

يک تصوير آزمايشي از دوربين انرژي تاريک از مرکز خوشه ستاره اي کروي شکل 47 Tucanae که در فاصله 17 هزار سال نوري از زمين قرار دارد

تصوير بزرگ نمايي شده از دوربين انرژي تاريک از مرکز خوشه ستاره اي کروي شکل 47 Tucanae که در فاصله 17 هزار سال نوري از زمين قرار دارد

دانشمندان از اين دوربين جديد براي انجام بررسي روي بزرگترين کهکشانها استفاده مي کنند و از اين اطلاعات به وسيله مطالعه خوشه هاي کهکشاني ، نواخترها و کهکشانهاي انبود بزرگ براي بررسي انرژي تاريک استفاده مي کنند.

ويل پرسيوال از دانشگاه پورتسموث که بخشي از اين تحقيقات را هماهنگ کرده اظهار داشت: اين بزرگترين پژوهش کهکشاني در نوع خود است و شکل و موقعيت اين کهکشان به ما اطلاعات زيادي درباره ماهيت فرآيند فيزيکي که ما آن را انرژي تاريک مي دانيم ارائه مي کند اما ما در حال حاضر آن را درک نکرده ايم.

ريچارد مک ماهون از دانشگاه کمبريج اظهار داشت: ساخت يک نقشه سه بعدي از کهکشانها براساس موقعيتها و رنگهاي اپتيکال بسيار چالش برانگيز است و نيازمند تکنيکهاي آماري و کامپيوتري پيچيده اي است.

انتظار مي رود که پروژه تحقيقاتي انرژي تاريک در ماه دسامبر کار خود را آغاز کند، چرا که تا آن زمان اين دوربين به طور کامل آزمايش شده و مي تواند از مزاياي شرايط اتمسفري خوب در شيلي نيز بهره برده و تصاويري را با وضوح تصوير عالي ارائه کند.

طي 5 سال آينده اين پروژه از يک هشتم آسمان عکس مي گيرد تا اندازه 300 ميليون کهکشان و 100 هزار خوشه کهکشاني و 5 هزار نواختر را بررسي کند.

عکس ديگري از اين تحقيق که در شبکه اجتماعي اين گروه منتشر شده است

دوربين انرژي تاريک دربرگيرنده 62 دستگاه جفت کنده بار(حسگر تصويربرداري است که از يک مدار يکپارچه تشکيل شده) است که تصاويري با وضوع 570 مگاپيکسلي ارائه مي کند.

دوربين انرژي تاريک در شيلي

ميلاد بازدید : 164 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)
با استفاده از سنگريزه‌هاي شب‌تاب و مخلوط کردن آن‌ها با شن، جاده‌هاي تاريک در شب شروع به درخشيدن مي‌کنند و نمايي مانند ستاره‌هاي کهکشان را در هنگام رانندگي پيش رويتان قرار مي‌دهند.
 
در مناطق مختلف و به خصوص خارج از شهرهاي بزرگ، براي رسيدن به ورودي باغ‌ها و منازل، جاده‌هاي شني وجود دارند که مسيري را که راننده بايد از جاده اصلي تا ورودي طي کند، ‌نشان مي‌دهند. اما در بسياري از موارد،‌ در تاريکي شب،‌ نور کافي براي روشن کردن اين راه‌هاي شني وجود ندارد و راننده‌ها سر از نهر آب يا مزرعه و علفزار در مي‌آورند. به خصوص، ‌در مواردي، سيم‌کشي برق تا آن منطقه کار دشواري است يا تردد جاده به اندازه‌اي نيست که به پرداخت هزينه برق بيارزد. براي چنين مواردي، راه‌حلي زيبا ارائه شده است. 
 
به گزارش ديسکاوري،سنگريزه‌هايي که کُر گلاو (Core Glow) ناميده مي‌شوند، مي‌توانند با درخشيدن در مسير شني، نه تنها مسير درست را به راننده نشان دهند که نمايي زيبا مانند درخشش ستاره‌هاي يک کهکشان به جاده شني ببخشند. اين سنگريزه‌ها از مخلوطي از مواد مصنوعي که اغلب ترکيبي از عناصر مختلف هستند، ‌رزين و رنگدانه‌هاي شب‌تاب درست شده‌اند. وقتي سنگريزه‌هاي شب‌تاب در طول روز در برابر نور خورشيد قرار مي‌گيرند، رنگدانه‌هاي شب‌تاب درون آن‌ها برانگيخته مي‌شوند و با تاريک شدن هوا، شروع به درخشيدن مي‌کنند. بدين ترتيب، مسير ‌بدون اين که از انرژي الکتريکي استفاده شده باشد، روشن مي‌شود.
شايد در نگاه اول، فکر کنيد که اين سنگريزه‌ها بيشتر به درد تزيين يک آکواريوم مي‌خورند،‌ اما واقعيت اين است که استفاده از آن‌ها مزاياي زيادي به دنبال خواهد داشت. از جمله اين که چون با استفاده از اين سنگريزه‌ها به هيچ سيم و لامپي نياز نخواهند بود، به هيچ وجه آزاد شدن کربني هم اتفاق نمي‌‌افتد. 
 
نور سنگريزه‌ها حدود 10 تا 20 ساعت دوام مي‌آورد و بعد،‌ کم‌کم از بين مي‌رود،‌ تا روز بعد که دوباره در معرض آفتاب قرار بگيرند و به اصطلاح شارژ شوند. به علاوه، رنگدانه‌هاي شب‌تاب به گونه‌اي ساخته شده‌اند که ضدآب باشند. بنابراين حتي اگر باران هم ببارد، باز نوراني خواهند بود و مي‌توانيد از روي نور آن‌ها،‌ جاده و مسير رانندگي خود را پيدا کنيد. 
 
علاوه بر همه اين مزايا، راه‌هاي شني که در شب،‌ شروع به درخشيدن مي‌کنند، ‌براي هر تازه‌واردي جذاب و زيبا خواهند بود!
ميلاد بازدید : 128 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

 

ایسنا : از نماد جام‌جهاني 2014 رونمايي شد. اين عروسك خنده‌دار تاكنون نامگذاري نشده ولي آهنگي رسمي را به مناسبت تولدش دريافت كرده است



فدراسيون جهاني فوتبال و همچنين كميته‌ ميزباني جام‌جهاني در يك شوي تلويزيوني نماد جام‌جهاني برزيل را معرفي كردند. اين نماد رنگي نوعي گوركن است كه زيستگاهش در برزيل عنوان مي‌شود. اين عروسك خنده‌دار تاكنون نامگذاري نشده ولي آهنگي رسمي را به مناسبت تولدش دريافت كرده است



 

نماد جام جهانی 2014 رونمایی شد + عکس 


رونالدو، بازيكن سال‌هاي پيش تيم ملي فوتبال برزيل در اين شوي تلويزيوني عنوان كرد : "بسيار خوشحالم كه به جديدترين عضو تيم‌مان در جام‌جهاني 2014 خوش‌آمد مي‌گويم."
او كه يكي از اعضاي كميته‌ مشورتي ميزبانان جام جهاني بيستم است، همچنين عنوان كرد : "معتقدم اشتياق اين عروسك به ورزش و همچنين كشورش به بسياري از علاقمندان جوان فوتبال در برزيل و تمام دنيا انتقال خواهد يافت." 


 

نماد جام‌جهاني 2014 هنوز نامي را دريافت نكرده و قرار است از راه راي‌گيري عمومي نامگذاري شود. در اين راي‌گيري هواداران فوتبال در برزيل تا نيمه ماه نوامبر مي‌توانند نظر خود را اعلام كنند


 

آرليندو كروز، موسيقي‌دان برزيلي نيز در اين مدت، آهنگي را براي نماد جام‌جهاني ساخته و اجرا كرده است


 

نماد نهايي جام‌جهاني از ميان 47 پيشنهاد مختلف كه از سوي شش آژانس برزيلي ارائه شده بودند، انتخاب شد. در اين انتخاب، فدراسيون جهاني فوتبال و كميته‌ ميزباني جام جهاني، كودكان برزيلي در فاصله سني پنج تا 12 سال را مهم‌ترين گروه هدف خود عنوان كرده بودند
ژروم والكه، دبير كل فدراسيون جهاني فوتبال در اين باره عنوان كرد : "گذشته از كودكان برزيلي، خطر "انقراض" هم يكي ديگر از عوامل تعيين‌كننده در انتخاب اين عروسك با رنگ‌هاي كنوني‌اش بودند." 


ميلاد بازدید : 157 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (0)

ژاپنی یک زبان پیوندی است با منشا مورد اختلاف. زبانی که در ژاپن به آن تکلم می‌شود زبانی است آهنگ دار و صدادار و تقریبا تمام کلمات آن به حروف مصوت ختم می‌شوند. کلمات آن چند هجایی است و لایق تغییرات دستوریست. تصریف به وسیله اجزایی که به آخر کلمه الحاق کنند صورت می‌گیرد. زمان‌ها و وجه‌ها به وسیله ادات فعل از هم تمییز داده می‌شوند. زبان مکالمه از لحاظ دستور و فرهنگ لغات با زبان مکتوب (که دارای اشکالات فروان است) فرق دارد.حروف الفبای ژاپنی از سه سری حروف به نامهای هیراگانا (平仮名) و کاتاکانا (カタカナ) و کانجی (漢字) تشکیل شده است. کانجی در واقع سیستم نگارشی چینی است که معمولا برای نوشتن کلماتی که از زبان چینی وارد ژاپنی شده‌اند استفاده می‌شود. بر اساس برخی از کلمات کانجی، الفبایی به هیراگانا ابداع شده‌است که معمولا برای نوشتن کلمات اصیل ژاپنی استفاده می‌شود. الفبای دیگری نیز به نام کاتاکانا وجود دارد که برای نوشتن کلمات وارد شده به ژاپنی از انگلیسی و دیگر زبان‌ها استفاده می‌شود؛ برخی از حروف هیراگانا با کاتاکانا یکی است. از هیراگانا و کاتاکانا برای بیان چگونگی تلفظ کانجی هم استفاده می‌شود(فوریگانا).استفاده از حروف لاتین برای نوشتن کلمات ژاپنی نیز مرسوم است و به آن روماجی (یا رومانجی) گویند.

خط ژاپنی

حالا می دونی اسم شما به زبان ژاپنی چی میشه؟!!!
اول اسمتو به انگلیسی بنویس بعد حروف رو کنار هم بذار، حتما خندتون میگیره

A-ka / B-tu / C-mi / D-te / E-ku / F-lu / G-ji / H-ri / I-ki / J-zu / K-me / L-ta / M-rin / N-to / O-mo / P-no / Q-ke / R-shi / S-ari / T-so / U-do / V-ru / W-mei / X-na / Y-fu / Z-zi

از صفحات دیگر سایت هم دیدن کنید
تکتا موزیک برترین رسانه فرهنگی ایران

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    شما از كدام استان ايران هستيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 239
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 62
  • بازدید سال : 5,385
  • بازدید کلی : 87,515
  • کدهای اختصاصی